Jag gillar inte silverfiskar!

Vi har silverfisk i vår lägenhet. Jag gillar inte silverfiskar. Jag gillar inte ens guldfisk, men silverfisk - usch!
Jag vet inte varför det är så mycket silverfisk, det är inte så att vi inte städar. Man jag antar att det har att göra med lägenhetens ålder att göra. Den är inte så nyrenoverad precis, och badrummet är ganska svårstädat. Det går inte att plocka bort framsidan på badkaret så man kan städa bakom, vilket väl är tur i och för sig, för tänk vad mycket snusk men kunde hitta där bakom om man gjorde det. 40 år av snusk, och silverfiskar. Då kanske jag hittar den där som Palten trodde jag såg härom dagen.

Jag stod och borstade tänderna, och då såg jag i spegeln att någonting rörde sig på väggen bakom mig. Jag vände mig om och såg en jättestor silverfisk, typ en cm stor. Så jag ropade in till Palten som var i vardagsrummet "Palten kom, en en centimeter stor silverfisk", varpå han skrek med förskräckt röst "va, en en decimeter stor silverfisk!!" och sen kom han galloperande ut i badrummet. Han blev dock lugnad när silverfisken bara var en centimeter och inte tio. Men jag blev mest chokad över att han trodde jag skulle stå där så lugnt och hojta ifall det krälar omkring en miniorm på badrumsväggen. Så cool är jag inte. Icke!

Kommentarer:
Postat av: Skolfröken

Min svägerska hittade silverfiskar på sitt jobb när de skulle mögelsanera. De silverfiskarna var lätt en decmimeter långa. Men de måste ju ha varit mögeldrogade...


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits