Bloggarens bästa tips - någon?

Vi har försökt lura i Kotten en napp eftersom han är snutteprinsen som bara vill snutta på saker hela tiden. Med saker menar jag mina tuttar. Ibland när han inte har hunnit till tuttarna snuttar han på sina fingrar eller helt enkelt det som finns i närheten. Detta innebär att han tuttar väldigt mycket, vilket också innebär att han kräks väldigt mycket. Jag har fått för mig att det är för att han får i sig för mycket mat. Eller så gillar han helt enkelt att kräkas. I alla fall så tyckte vi det skulle vara praktiskt ifall han vill snutta på napp ibland. Men icke! Han anade på en gång att detta var en låtsastutte och inte äkta vara och han spottade ut den gång på gång. Jag har inte riktigt gett upp än, så jag ska köpa en annan sorts napp och prova ifall det går bättre. Men jag tror inte han kommer vilja ha den heller. Han är helt enkelt tutt-prinsen, bara äkta vara duger.

Finns det några knep hur man får en bebis att vilja ha napp?

Dessutom undrade Palten om det är brukligt att man köper en present åt den nyblivna mamman. Alltså som far. Jag har ingen aning, men presenter är ju alltid trevligt. Ni som är mammor, har ni fått presenter av era karlar när ni fått barn, och i såna fall, vad fick ni?

Kommentarer:
Postat av: Paula

Japp! Barn ett - en ring m hennes namn graverat på insidan, barn två - ett hängsmycke m hans namn graverat på baksidan, barn tre - en berlock t mitt guldarmband i form av en napp.



Som sagt: napp är toppen! Våra har gillat MAM-nappar!

Postat av: Skolfröken

Man ska absolut köpa present. Och detta har inte heller Magistern fattat.. Ska visa honom detta inlägg.



Jag hade exakt samma problem med Skolbebisen och vi gav henne napp i helgen. Vi köpte dem på Konsum- Eska heter märket. Hon tog den direkt. Vet dock att vissa barn ratar en hel mängd olika nappar innan de hittar en de gillar, så du kanske ska testa med flera olika? Jag vet att NUK brukar funka.



Sen brukar jag få truga lite innan hon tar nappen, jag håller den i hennes mun och snurrar lite på den, och hon brukar ta den då. Ibland får jag lägga bort den och testa några sekunder senare.

2008-07-02 @ 15:50:09
URL: http://skolfrokensblogg.wordpress.com/
Postat av: Barbasyster

Presenter är alltid trevligt att få, men att köpa till Rachel men amningshormoner är inte att rekommendera. Jag har ännu inte klurat ut vad jag ska våga ge dig. Eller...jo nu kom jag på! Nu måste jag hinna före Palten.

2008-07-02 @ 17:04:27
Postat av: Västmanländskan

Hmm ... ingen present i sikte här heller, men det hade ju varit hemskt trevligt ...



Börjar också känna mig lite uppsliten av allt tuttande. Mjölken har runnit till nu och jag har blivit väldigt poppis.

2008-07-02 @ 19:26:15
URL: http://pregnolejbro.blogsome.com
Postat av: Z

Jag fick ett barn till efter tre år... Fin present det... Annars så gillade våran första inte heller napp, använde mig som en. Men jag försökte och försökte så efter 4 månader så voilá en dag i parken så satt nappen där som en schmäck! Sedan ska man ju avvänja dem från nappen också, men det är ett senare men likväl jobbigt problem....

2008-07-10 @ 22:10:35
URL: http://annazoila.blogspot.com
Postat av: H.E.R.T.i.G.i.N.N.A.N. af Uppsala

hur ska man göra för att ge sig själv bra självförtroende? Hur gör du för att få ett bättre självförtroende? Läs om hur en dum vännina till mig gjorde



www.veckomagasinet.se



2008-07-12 @ 10:13:27
URL: http://veckomagasinet.se
Postat av: Karin

Vi fick det aldrig riktigt att funka med tutte, ett tag tog han den men han var inte så intresserad. De är väl olika.

2008-07-29 @ 20:35:02
URL: http://hemochliv.blogg.se/
Postat av: Anna

Kämpa på med tutten tills ungen inte kan stå emot eller lägg ner projektet. Våra barn ville inte ha den så vi gav upp. Gått bra ändå.

2008-08-10 @ 10:29:40
URL: http://mittlillabo.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits