För vi har tagit studenten...

.... fy fan vad jobbigt att bo precis bredvid torget idag.

Idag tar tonåringarna studenten här i stan. Den enda dagen på hela året när nästan alla treor är i skolan. Eller nu är de ju inte i skolan längre. Nu åker de lastbilsflak förbi vårt fönster. Lastbil efter lastbil med högtalare och skrikiga tonåringar. Magnus Uggla är nog populärast tror jag. Får man vara sur, tjock fröken och inte glädjas med dem utan bara önska att de ska åka hem och fira vidare? Jag vet ju att jag ändå kommer få ligga och lyssna på dem i natt när de går förbi här och skriker ännu mer om hur j-a bra de är.

Nu blev Bryan Adams tydligen populär igen också. Och Tina Turner, det var oväntat.


Fast när man tittar på dem så blir man ju lite glad. De är så små och glada och alldeles, alldeles vitklädda. Det känns lite sorgligt att jag inte får vara med och se mina treor när de är små och glada och vita.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits