Kotten, kom ut!

Äntligen internet! Fast vår gamla dator är den långsammaste laptopen söder om Gävle, så det tar hela dagen att läsa in sig på allt som händer i bloggvärlden. Men det känns i och för sig passande med resten av mitt liv just nu. Allt tar väldigt lång tid. I morgon är Kotten beräknad att komma ut. Men jag börjar ana att den rackarn kommer ligga där inne och trycka i många dagar till.

Mitt liv just nu består av en enda sak, väntan. Väntan på eftermiddag när solen slutar lysa in i vår lägenhet och det slutar vara ugnsvarmt, väntan på att Palten ska komma hem från jobbet och väntan på att Kotten ska komma ut. Vår Kotte. Den envisaste Kotten norr om Eskilstuna. Hur länge kan man behöva ligga i en mage? Den är ju alldeles fördigbakad nu, lägenheten är fullpackad med tvättade kläder, bädade sängar, pysslade skötbord och vagnar. Allt är redo för Kotten. Det enda som fattas är självaste Kotten.

Så Kotten, om du hör det här, du kan komma ut nu! Palten jobbar sin sista dag i morgon och jag är å så redo för dig. Kom ut nu är du snäll!

Kommentarer:
Postat av: ally

jag tror på en nationaldagsbebis =)

och en kille.. men iofs trodde jag stenhårt på att bratwurstarna skulle få en tjej och tji fick jag.

2008-06-04 @ 18:09:50
Postat av: Skolfröken

Förstår PRECIS hur du känner det... Nu kan de verkligen ta och komma.



Du får helt enkelt ta till alla knep: stark mat, bastu, bad, sex, ett glas champagne...

Postat av: Snäckan

Pssst, kotten kom nu då!!! Och medan din mamma väntar så kan hon väl byta till wordpress så att hon kan publicera några bilder på dig bakom lösen sen när du väl kommer....



Förresten, gällande uttrycket "norr om Eskilstuna". Varför just Eskilstuna? Blir lite nyfiken eftersom det är min gamla hemstad.



Kram

2008-06-04 @ 23:51:50
Postat av: mrspitepalt

Ally - jag hoppas du har rätt. Om det där med nationaldagen iaf, det andra kvittar.



Skolfröken - hittills har jag tvättat fönster, sprungit i trappor och dammsugit. Men snart är jag nog redo för resten också...



Snäckan - Kottens mamma har så dålig koll på internet och olika sidor så någon flytt blir det nog inte. Dessutom är Kottens pappa livrädd för att lägga ut några slags bilder på både honom själv och Kotten, så det får nog Kotte-mamman låta bli tror hon. För husfridens skull.



Det där med Eskilstuna beror nog bara på mina bristande geografikunskaper. Jag vet var vi bor och jag vet var Eskilstuna ligger så då vet jag att vi bor norr om Eskilstuna.

2008-06-05 @ 12:59:18

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits