mrs Pitepalt på nya, arga upptåg!

Fortfarande ingen Kotte, så Palten och jag jobbar på att hålla oss sysselsatta. Eller snarare försöker jag hålla mig sysselsatt och Palten förstår sitt eget bästa och låter mig få som jag vill. I går var vi på IKEA på jakt efter parasoll till balkongen, tyvärr utan framgång, och även på jakt efter denna
 Den nya
mumin-sommarmuggen. Den är ju "oh my god", så vacker! Som tur var fann vi den. Så nu står den bland de andra muggarna och myser.

Idag har vi varit på stan där Palten ägnat sig åt lite storshopping. Det brukar inträffa ungefär en gång per kvartal, eller halvår. Han köpte tre par jeans, tre t-shirts och ett par shorts. Jag stod bredvid och morrade över att vissa plagg låg så långt ner och andra bara var fula. Dessutom morrade jag också lite över folk som glor. Folk som glor på en när man är höggravid lever verkligen farligt. De utmanar ödet. När vi var inne på JC gick två små tonårstjejer förbi. De var kanske 12-13 och tillsammans vägde de väl ungefär lika mycket som mina vattenfyllda fötter gör just nu. Den ena av dem glodde så hennes små tonårsögon ploppade ur huvudet och rullade in under ett sånt där lågt klädbord. Sen viskade hon (tillräckligt högt för att jag skulle höra) till sin tiny vän som då också vände sig om och glodde. "Men jösses!" tror jag var de exakta orden...

Okej, de är tonåringar, de måste glo. Det är en av deras viktigaste uppgifter. Prata med pipig röst, skicka sms, väga tolv kg och glo. Men ändå. Någon måtta måste det väl vara. Dessutom gick de förbi mig en gång till på väg ut, och då hade de helt plötsligt berikats med varsin morsa. Och morsorna glodde också!! Den ena såg mig först och sen vände hon huvudet igen, så där snabbt, som om man ser något riktigt konstigt och inte hinner hindra sig själv. Jag är väl inget
j-a cirkusfreak heller? Jag är ju bara gravid, och jag är ganska säker på att jag inte är den första som gått över tiden sex dagar och ger mig ut på en liten promenad på stan. Hade jag bara orkat hade jag sprungit ikapp de minimala tonåringarna och deras trista morsor och satt mig på dem. Alternativt stampat ner dem med en av mina elefantfötter.

Kommentarer:
Postat av: Snäckan

Hallå kotten, jag tror det är bsät att du kommer nu innan din mamma gör något hon ångrar ;-)



Fast jag måste erkänna att hon är väldigt underhållande ;-)))



Kram

Postat av: mrspitepalt

Jag skulle nog inte ångra något. Jag är fet, vattenfylld och samvetslös... Moahaha!

2008-06-11 @ 18:59:44
Postat av: Skolfröken

Du skulle ha satt dig på dem, såna där glin borde definitivt plattas till.



Eller- ett annat scenario: Snart kommer Kotten- tänk vad mysigt det kommer bli, och då kommer glinen glo avundsjukt och säga "Men jösses vilken söt bebis" och så kommer de springa till sina finniga moppe-pojkvänner och säga att de vill ha barn. Och så om nio månader kommer de vagga förbi dig på JC när du står där snygg och utan vatten, och med världens sötaste ettåring. Och då kan du hämnas genom att glo och säga Men jösses! MOAHAHAHAHHAHAHHA!!!

2008-06-11 @ 19:17:01
URL: http://skolfrokensblogg.wordpress.com/
Postat av: Västmanländskan

Ha, ha! You go girl!

2008-06-11 @ 21:09:46
URL: http://pregnolejbro.blogsome.com
Postat av: Västmanländskan

Så här med två veckor kvar och en rejäl mage börjar jag förstå vad du menar - folk glor ju så att ögonen håler på att trilla ut! Sååå groteskt ser det väl ändå inte ut ...

2008-06-14 @ 08:23:48
URL: http://pregnolejbro.blogsome.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits