Palten och Pingu på nya äventyr

Idag har Palten och jag varit i vår nya lägenhet. Palten bar tunga, tunga lådor och jag bar lätta, lätta påsar. Sen åt vi lunch och glass. Det var varmt sommarväder och jag vaggade runt i solen som en rund pingvin. Nu börjar jag bli så där supergravid så folk tittar på en som om man vore en utomjording. Det känns ganska märkligt.

Jag hade hittat en kjol lång inne i garderoben som jag faktiskt fick på mig. Självklart kunde jag ju inte knäppa kjolen så jag gick med dragkedjan öppen och invikt under magen. Sen hade jag långt linne över och en t-shirt. Flera gånger kände jag efter så man inte såg min öppna gylf. Men så var inte fallet. Det var bara mig och min mage de tittade på. Men som vissa av dem glodde kändes det som om jag gick med hela snippan framme. Så konstigt är det väl inte med en gravid kvinna som äter en liten Tip Top i majsolen?

När vi kom tillbaka till lägenheten insåg jag att man ser både ett H&M och ett Åhléns från vår balkong. Kan det bli bättre?

Kommentarer:
Postat av: Skolfröken

Såklart du ska ha lösen! Har du någon mail jag kan skicka till?

Postat av: Skolfröken

Nej, jag kommer bara hit om jag klickar på ditt namn. Skicka ett mail till skolbloggen(at)hotmail.com så får du ett lösen!

2008-05-11 @ 12:14:52
URL: http://skolfrokensblogg.wordpress.com
Postat av: Evasleva

Vad roligt att några lådor får flytta in! Ska bli spännande med flytten.

2008-05-11 @ 17:32:57
URL: http://www.evasleva.blogg.se
Postat av: Dr. Snuggles

Vagga på! Pingu är ju söt.
När är det dags för flytthjälp? Blir det den 24:e eller?
Vi ses då.
Kramar

2008-05-11 @ 20:18:39
Postat av: mrspitepalt

Evasleva - ja det känns bra faktiskt. Skönt att komma närmare civilisationen.

Dr - Jag tror nog Pingu är sötare än mig tyvär... 24:e stämmer bra. Kan ni då är vi evigt tacksamma!
Kram

2008-05-12 @ 08:20:17
Postat av: Snäckan

De stirrade nog bara för att du var så himla fin! Det är något alldeles speciellt vackert med gravida kvinnor.

Kram

2008-05-12 @ 08:37:06
URL: http://snackansdagar.wordpress.com
Postat av: mrspitepalt

Snäckan - det var snällt sagt!

2008-05-12 @ 11:54:21

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits