Behold, my future

Kotten börjar bli stor. Och vild! Varje kväll när vi ska sova ska han inte sova. Han ska ligga och vifta med sina knubbiga vader i luften, läsa och tugga på allt som jag läser och snacka, snacka, snacka. När han sitter i babysittern gungar han och och viftar med armarna. Dessutom har han börjat rullar runt som bara den och nu kan man verkligen inte lämna honom ensam i soffan eller sängen. Härom dagen när vi hade badat på morgonen låg han och luftade på en filt på golvet i vardagsrummet. Jag gick in i sovrummet för att hämta kläder, jag var borta högst två minuter och när jag kom tillbaka låg han en och en halv meter bort med sin lilla nakna rumpa i vädret. Duktiga, vilda Kotten... Vänta nu, han är vilda bebin!

Han kommer bada i toaletten och prata med vargar och promenera omkring i en väska. Och jag kommer se ut som hans mamma. Päronkropp, tre spretiga hårstrån på huvudet och alltid släpa mig omkring i något färglöst gammalt nattlinne och förkläde. Buhu! 

Kommentarer:
Postat av: Skolfröken

SKolbebisen är nog den enda bebisen i hela världen som inte rullar. Hon bara ligger platt på rygg och sparkar lite med benen.

Postat av: King Lear

Vilken bra liknelse - den om Kotten och vilda bebin, alltså! Det verkar faktiskt mycket sannolikt att han snart kommer att svinga sig i taklampan och göra toalettdyk,

By the way, Blonda My skriver dikt att framföra på Kottens dop (inte på uppmaning från mig, vill jag bara påpeka). Den börjar: "Du döptes just idag. De kommer jag aldrig glöma. När jag tengker på dig ryser jag av gledje. Du är de bästa barnet som komit till vår jord." Ingen vet var detta kommer att sluta!

2008-11-23 @ 22:01:42

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits