Pyssel och lite julfunderingar

Jag håller på med tackkort till Kottens dop.
 Inte för att dopet har varit än, men får man möjlighet att pyssla är det bäst att passa på. Dopet kommer vara den 29:de november, dagen innan första advent. Detta innebär att tackkorten krockar lite med julkorten. Så jag funderar på om jag ska kombinera, typ skriva god jul på baksidan. Men det känns lite trist. Hur skulle ni ha gjort?

Appropå jul, när jag var i affären köpte jag
Amelia Jul. Bra tidning, men varför envisas de med att ha skitfula "presenter" varje år?
Dessa ser ut som något ett barn skulle göra i skolan, och hade ett barn gjort dessa kanske man har dem framme för att man gillar barnet och inte för att man tycker de vidriga änglarna är vackra, men nu... 

Har någon någonsin köpt tidningen eftersom det var en frän present med? Är det inte snarare så att man köper tidningen trots den förskräckliga presenten som man ändå bara slänger?

Kommentarer:
Postat av: Evasleva

Håller med, helt klart TROTS fult pynt. Men den är bra alltså? Då ska jag nog också ta och köpa hem den.



Hur du ska göra med korten vet jag inte.. Ni kanske helt enkelt kan skriva "tack för uppvaktningen på dopet och god jul". Det blir ju billigare med portot i alla fall :)

Postat av: Dr. Snuggles

Tycker definitivt att ni kan skicka kombinerade jul-/tackkort! Julkort är ju ändå så tråkiga eftersom ingen skriver nåt mer än god jul på dem. Jag skulle bli glad om det stod nåt mer. Jag brukar försöka skriva nån liten kommentar på mina julkort. Så skicka kombinerat tycker jag!

2008-11-11 @ 20:32:49
Postat av: Skolfröken

Fast de där var finare än förra året. Då var det skitfula träetiketter som såg ut som (obs: skulle se ut som) änglar.

2008-11-11 @ 20:44:59
URL: http://skolfrokensblogg.wordpress.com/
Postat av: mrs pitepalt

Evasleva - jo, den var bra. Köp den och sen slänger du fulänglarna åt h-e!



Snuggles - Du är duktig du, jag tycker det är svårt att skriva kommentarer. Lättare att pyssla julkort i två veckor. Men det blir kanske kombinerat, iaf för er som kommer till dopet.



Skolfröken - ja, de minns jag. Men det känns lite som rock - hard place - Amelias julänglar. Fula är de!

2008-11-12 @ 10:07:55

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits