En liten vän till mrspitepalt

Mina tidigare erfarenheter av öppna förskolan och fikadejter har inte varit helt lyckade. Den förra okända människan jag fikade med visade sig vara otroligt självupptagen. Hur kan man fika med en främling i tre timmar och inte ställa en enda fråga om den personen? Jag frågade tusentals frågor även fast jag inte var särskilt intresserad av svaret. Men när jag inte frågade var det helt tyst, om inte hon pratade om sig själv vill säga. 

Därför var jag lite tveksam inför att ringa och boka fikadejt med en annan mamma jag träffat på babysimmet. Men Palten tvingade mig, och tur var väl det. Vi hade jättetrevlig. Vi åt lunch först och sen fikade vi här hemma, sammanlagt spenderade vi fyra timmar tillsammans och det blev inte en enda pinsam tystnad. Mycket trevligt!


Kommentarer:
Postat av: Snäckan

KUL! Det var du väl förtjänt av.



Bra jobbat Palten!



Kram

Postat av: ally

vad roligt och vad modig du var!

2008-10-29 @ 15:58:55
Postat av: Evasleva

Grattis! Så det finns hopp i den lilla staden jag ska flytta till ;) Det känns lite läskigt faktiskt.

2008-10-30 @ 08:06:20
URL: http://evasleva.blogg.se/
Postat av: Bratwurst

Du är grym, mycket modigt!!! =) Tre timmar kan man alltid "slå ihjäl", men fyra trevliga timmar, niiice!!

2008-10-30 @ 10:48:40

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits