Hello, it´s me the teacher formerly known as mrs Pitepalt

Nu har jag jobbat tre dar på min nya skola och jag har inte grinat en enda gång. Eller nästan en gång när vi hade en konferans och en tidigare elev var där och berättade om sin skolgång och hennes mentor, en man på kanske 55 kom fram och berättade, märkbart rörd, hur stolt han var över henne, då grinade jag nästan. Men det tycker jag kan vara okej.

Annars känns allt bra. Alla är trevliga, förrutom de där få undantagen som alltid finns, men det är bara att vänja sig. Dock har inte eleverna kommit än och det känns ju fortfarande lite pirrigt. De där duktiga, måldrivna, studiemotverade eleverna som kommer komma och spöa skiten ur mig när jag inte kan svara på deras frågor.

Men det är så tråkigt att vara vikarie, Man är verkligen där på nåder. Alla planer och tankar för framtiden är så långt borta från mig att jag inte ens orkar beröra dem. De andra religionslärarna skulle få en spännande kurs, men jag fick nog inte gå den för den var för dyr. Någon gång i en förhoppningsvis inte alltför avlägsen framtid ska jag ha en tillsvidare tjänst!

Idag betalar vi föresten handpenning på radhuset! Jag har svårt att inte planera och inreda och välja färger dygnet runt utan istället fundera på lokala kursplaner och upplägg i svenska A.


Kommentarer:
Postat av: Snäckan

Så roligt att jobbet verkar ok och det är absolut ok att gråta för att min blir rörd.



Trist med vikarie-attityden. Har alltid varit av uppfattningen att vikarier ska inkluderas precis som vilken tillsvidare som helst när de är där och jobbar. Insatsen är ju precis lika stor OCH viktig.



Tänk nu är ni ett steg närmare huset!!!!!



Kram

Postat av: Evasleva

Jag får inte gå några roliga kurser fast jag har tillsvidareanställning... Men det är trist att inte bli inkluderad på samma sätt, att inte kunna planera framtiden och så. Men jättekul att det verkar bra so far. Göra det bästa av vikarietiden. Det finns ju en del bra saker med det också, eller hur? Som att man inte behöver ta riktigt lika mycket ansvar. Och att inte behöva planera för framtiden har ju sina fördelar också. Du kommer ju få en fast tjänst så småning om ju!

2009-08-18 @ 17:45:19
URL: http://evasleva.blogg.se/
Postat av: Anonym

Längesen jag var här. LYCKA TILL MED NYA JOBBET!!! Jag har glömt o sagt det innan. Du är bäst och det kommer gå superbra när ungarna kommer!

2009-08-18 @ 19:48:40
Postat av: Dr. Snuggles

Det förra inlägget var från mig...

2009-08-18 @ 19:49:40

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits