Kan man inte få ha en annan arvedel?

Har jobbat två-tre veckor nu och redan har ångesten kommit. Är det här rätt yrke för mig? Är jag en bra lärare? Tycker eleverna om mig? Vad kommer hända i vår?

Ska man verkligen känna så när man jobbar?

Jag bestämde under mammaledigheten att jag måste jobba minst två år på samma skola för att verkligen få en riktig bild av yrket, och sen kan jag besluta om detta är rätt för mig eller inte. Men det innebär ju också att jag måste få ett fast jobb på en skola någon gång. Suck!

Ångest!

Kommentarer:
Postat av: ally

nej du, det där är inte lätt. har ungefär samma funderingar, jag kommer att försöka plugga lite under hösten samtidigt som jag jobbar bara för att kunna bredda mig och söka flera olika sorters jobb. just den inriktning som jag har valt på utbildning känns ibland väldigt pretto och otroligt torr och det vill jag inte vara en del av. Förslag är drinkkväll i sthlm när ni har kommit hit, brukar kunna lösa de flesta sorters problem... =)

kram på dig.

Postat av: Evasleva

Jag tror att du både har rätt och inte. Man behöver nog ge det en chans. Men samtidigt ska man ju inte må dåligt i två långa år. Det kan ju aldrig vara rätt. Väl? Är det värt det?



Jag drömde om er och ert nya hus i natt :) Fast det var en stooor lägenhet i drömmen där alla rum var tapetserade i en grön tapet med gröna cirklar!

2009-08-31 @ 18:54:42
URL: http://www.evaslevapysslar.blogspot.com
Postat av: Dr. Snuggles

Hmmm... Ska man stå ut och ha ångest i två år? Ja den frågan kan jag ju ställa mig själv också. Det avgörande är väl hur mycket man vill stå ut för det som kommer sen, eller nåt... Jag hatar också denna arvedel!

2009-09-03 @ 13:40:02
Postat av: E

Jag förstår din ångest mycket väl, jag har också massa jobb- och yrkesångest just nu. Men jag tror att det är värt att prova på något annat! Det finns ju inget som säger att du inte kan gå tillbaka till läraryrket sen, du har ju din examen. Dessutom tror jag att det finns massor av arbetsplatser där det är önskvärt med pedagogisk kompetens.

2009-09-03 @ 19:06:05
URL: http://studentlya.blogspot.com
Postat av: mrs Pitepalt

Tur att vi är fler som måste släpa runt på samma träliga arvedel. Men det kanske är så bara. Vissa har ångest, andra har dyra bilar och såna där magiska kläder som aldrig skrynklar...

2009-09-07 @ 09:29:37

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits