Monday, monday

Projektet att sluta nattamma fortsätter. I natt skrek Kotten lite mer, men fortfarande inte jättemycket. Men han vaknar ganska ofta och det är nog jobbigt för Palten. Vid fem gick jag in och tuttade när han vaknade och sen vaknade han vid tjugo över sex och tyckte det var morgon. Jag lyckades dock få honom att sova till kvart över sju. Sen gick vi upp och gick på babyrytmik och Palten sov lite längre.

Min nästyngsta systerdotter, här känd som Blonda-My, har startat en blogg! Där skriver hon om sin tennisträning och när hon åker tåg eller spelar nintento. Roligt! Här är den,
Lulans blogg.

Nu sover Kotten och Palten och jag ska fortsätta florpa runt. Palten har sportlov och vi gör ingenting, bara hemmaprylar. Det är trevligt!

Kommentarer:
Postat av: King Lear

Bra jobbat herr och fru Palt! Det låter jobbigt, men ni kommer säkert att fixa detta. Själv försöker jag få min tolvåring att somna på kvällarna. Han är inne i en fas när han ligger och tänker på döden hela kvällarna och inte kan somna. Inte så konstigt, stackars barn. Nu är vi i Lund, och tanken var att barnen skulle dela obekväm bäddsoffa och T och jag lyxa i skönsängar. Men nu ligger sonen och jag i bäddsoffan, och de andra två snarkar gott i finsängarna. Ja, han sover i alla fall gott nu, min lille plutt (snart lika lång som mamma ... vad det nu innebär), och det är ju huvudsaken.

2009-02-23 @ 23:36:13
Postat av: mrs Pitepalt

Stackars Ålle-Bålle (som nog måste få ett nytt smeknamn snart, det är ju länge sedan han satt och sjöng Ålle-Bålle...) det är klart han tänker på jobbiga saker nu, men det gör det ju inte mindre trist. Stora, lilla pojk!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits