Kotten hjärta tuttar = sant

Kotten gillar tuttar, det är ingen nyhet. Han var tuttegalen redan när han var ett litet knyte. Nu är han kinkig, antagligen för att tand nummer två är på väg, och då har han plötsligt blivit ännu mer tuttetokig. På nätterna ligger han fäst vid mitt bröst som en babyskär nattlampa. Men istället för att glöda i mörkret så snuttar han. Och snuttar och snuttar och snuttar. Så fort jag försöker dra ur tutten följer han efter med sin runda lilla skalle. Han vill inte ha napp, han vill ha tutte. Jag är hans napp.

Men nu eftersom han äter två mål mat om dagen och gröt så undrar jag hur mycket tutte han behöver. Han växer så det knakar och de där benen är ju inte av denna värld. Har ni sett den där reklamfilmen där en kille med jättestora ben cyklar i jordens mitt? Det kommer bli Kottens framtida yrke om det fortsätter i den här takten. Och jag vet inte om jag tycker det verkar vara något bra jobb för min lilla bebis. Tänk vad långa restider och han kommer säkert behöva jobba både nätter, helger och högtider. Inte bra. Men vad ska man göra? 

Kommentarer:
Postat av: Snäckan

Man bistår med lite mer tutte helt enkelt ;-)



Trevlig helg på er.



Kram

Postat av: Karin

När Edvin var sex månader då flyttade vi ut honom till eget rum, jag slutade amma (hade trappat ned så det var bara nattamning kvar) och körde 5-min metoden. Då vände mitt liv för jag fick sova på nätterna!

2009-01-09 @ 13:25:38
URL: http://hemochliv.blogg.se/
Postat av: Skolfröken

Oj oj, låter jobbigt (och mysigt). Du kanske får sova i vardagsrummet några nätter och så får Palten försöka få Kotten att sova? Han är ju säkert inte hungrig, bara snuttig. Och han tar inte napp eller?

2009-01-10 @ 10:39:24
URL: http://skolfrokensblogg.wordpress.com/
Postat av: mrs Pitepalt

Kotten gillar inte napp, bara äkta vara. Och han sover inte särskilt länge ensam. Men vi kanske testar lite sovträning på sportlovet.

2009-01-10 @ 11:45:20
URL: http://mrspitepalt.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits