På väg norr

Nu har Palten äntligen fått sommarlov och efter att ha spenderat några trevliga men ganska hektiska dagar hos pappa med Kottens kusiner är vi nu på väg mot Piteå. Vi har en lång bilresa framför oss och det ska bli intressant att se hur Kotten tycker det är. Eftersom jag lagat en tand nu på morgonen får jag inte äta på en timme, vilket resulterat i att jag istället läst ut alla tidningar jag hade med mig. Tre olika inredningstidningar med ungefär samma innehåll. Ett par danskar med fåniga namn som bor några mil utanför Köpenhamn. Någon lite alternativ som gillar färg, 50-talsgrejer och har en eller flera stringhyllor. Men framför allt allt vitt. Folk som har totalrenoverat gamla hus och målat allt vitt. Vita väggar, vita golv, vita kök, vita badrum och sen tre pastelliga Iittala ljuslyktor och några soffkuddar från Svenskt tenn... Och så låter det alltid som om människorna i artiklarna är så himla egentänkande och påhittiga. Jag förstår inte riktigt varför jag envisas med att köpa dessa tidningar, det är ju alltid precis samma. Och jag gillar inte ens vitt! Tacka vet jag lite färgglatt 50-tal och en stringhylla...

Kommentarer:
Postat av: E

Som du vet håller jag med dig till hundra procent... lustigt när folk är 'personliga' på samma sätt som alla andra!



Hoppas att ni får det fint i Piteå!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits