The end of an era

Med tanke på jobbet i höst, och även lite på grund av Kottens gigantiska Povel-tänder, håller vi nu på att sluta tutta. Kanske inte någon stor sak för vissa, eftersom Kotten ju hunnit bli ett år. Men Kotten lööööööövs tuttar, så vi bävade lite innan. Men det har gått bra. Det här är andra tuttefria dagen. Han försöker kräla lite efter dem på morgonen, men då går vi upp och äter gröt, och idag när vi duschade efter badet fick han syn på dem. "Dette, dette" sa han och stapplade mot dem med utsräckta armar likt Frankensteins monster på tuttejakt. Men det är svårt att stappla i ett badkar, så han kom av sig. Förhoppningsvis går det bra. Jag är sugen på mögelost och laxsushi.
 
Fast lite sorgligt känns det ju också. Min lilla bebis börjar bli stor!

Kommentarer:
Postat av: Skolfröken

Vadå, har du inte ätit det medan du ammat? Det får man ju!

Postat av: Skolfröken

Håller med om tänderna förresten, det gör skitont! Jag funderar också på att sluta, hon börjar kännas lite stor nu. Men det är så mysigt!

2009-06-28 @ 15:58:55
URL: http://skolfrokensblogg.wordpress.com/
Postat av: Evasleva

Jättegrattis till jobbet!! klart att det är läskigt och lite jobbigt. Det är det ju att jobba... med det kommer gå skitbra! Och tänk vad duktiga elever är roliga och underhållande och de är såklart inte smartare än du är. Tänk på att deras små hjärnor inte är helt utvecklade än ;) Så kanske man lär sig själv något på kuppen. Det blir så bra så bra!

2009-06-29 @ 09:46:24
URL: http://evasleva.blogg.se/
Postat av: mrs Pitepalt

Skolfröken - va, kan man? Jag har hört lite olika rön vad gäller laxsushin, men inte osten. Vad har jag missat?



Evasleva - ja, vi hoppas på det. Men lite läskigt känns det...

2009-07-01 @ 09:29:33

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits