Hela känslospektrat på en och samma gång

Hösten har slagit till med all sin kraft. Det är mörkt och blött och löv överallt. Vi har fortfarande inte trimmat ner gräset i trädgården och nu håller Palten på att bryta upp fulklinkers i hallen så det bankar i hela huset. Jag är trött och har ingen som helst ork att rätta tusen trista grejer. Dessutom är det bara en och en halv månad kvar på den här skolan, som jag verkligen trivs på, och sen kommer jag säkert vara arbetslös. Ångest, ångest!

Det som lyser upp i höstmörkret är Kotten. Han är vild och glad och muar när han har ser bregottpaketet och håller hårt kring min hals när han ska sova och pussas massor. Hela tiden pussas. Blöta stora pussar med tänder eller utan. Mysigt, mysigt!

Julen känns också som ett ljus i slutet av tunneln. Få äta goda grejer, dricka glögg och tända tusen ljus, adventsljusstakar i alla fönster och världens största julgran som Kotten säkert välter så fort vi sätter upp den. Härligt, härligt!

Kommentarer:
Postat av: Skolfröken

Å nej, var det ett sånt kort vik :-( Finns det ingen chans till förlängning?



Hösten är jobbig, men tänk att det går fort. Bara tre veckor kvar till första advent och sen är julen här typ två dagar senare.



Kanske en dos Mr Darcy kan hjälpa?



http://www.news.com.au/common/imagedata/0,,6418995,00.jpg

2009-11-09 @ 20:00:29
URL: http://skolfrokensblogg.wordpress.com/
Postat av: Snäckan

Åhhhh vad tråkigt om du inte får en förlängning på skolan när du trivs så bra :-( Jag håller tummarna för att du får ett fint besked innan jul, som en för tidig julklapp liksom.



Ja, snart är julen här, hallelulja!



Kram

2009-11-10 @ 23:18:20
Postat av: Dr. Snuggles

Tack för senast! Supertrevligt. Ni bor ju så jättefint! Snart får ni komma till oss och dricka glögg i vår nya lägenhet. Pussa kotten från mig.

2009-11-12 @ 14:26:51
Postat av: Evasleva

Tur att det finns ljus i mörkret!

Lilla L har iaf hållt min höstdepp på långt avständ :)

2009-11-14 @ 19:14:40
URL: http://www.evaslevapysslar.blogspot.com
Postat av: mrs Pitepalt

Tack för alla peppande inlägg. Jag bara neggar av mig lite här så känns det bättre sen. Men era kommentarer värmer också!

2009-11-17 @ 09:28:30

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits