Om jag vore köpeman...

Eftersom jag har gjort den här klassiska lärarmissen, som förhoppningsvis bara görs de första fem åren eller så, att planera flera inlämningar och prov samtidigt, har jag nu en lugn period för att sen nästa vecka få in drygt 60 prov att rätta. Därför sitter jag och internetar runt och drömmer om tapeter och inredningsdetaljer till huset. Jag och King Lear fick ett ryck i helgen och började skrapa färg och hyvla tapetskarvar. Tyvär är inte Palten riktigt lika manisk som mig och vill göra allt noooooooggrant och långsamt. Jag vill göra allt noggrant, men snabbt och snyggt förstås.

Vi har börjat med Kottens rum och trots att jag tycker den här
tapeten är superfin kommer vi nog måla rummet. Sen vill jag måla om en stringhylla vi har hemma som nu har vita gavlar och hyllplan i obehandlat trä. Kanske ljust turkos eller grön. Eller superskarp turkos. Eller gul. Eller jag vet inte. Dessutom har vi ett litet skåp i teak där sidorna är skadade. Det skulle jag också vilja måla, men kanske lämna kvar luckorna som de är. Men där vet jag inte heller vilken färg man ska ha. Antagligen samma som stringhyllan, eller?

Nästa projekt som väntar är lilla hallen. Men Palten är väldigt bekymrad över doften där inne och funderar på om det är golvet som är boven (sånt där j-a klinkersgolv, det vet man ju hur det är... eller hur Nocken??) Så då måste vi ta dit någon som kan lukta på golvet och spänna lite på hängslena eller vad såna där nissar nu gör, och sen får vi kanske lägga om det. Svart och vit-rutigt golv är ju väldigt snygg, men kanske inte så praktiskt i en hall där man kommer in med smutsiga skor och där vagnen står? Dessutom måste vi inhandla en snygg hatthylla. Den här är ju förstås drömmen, men så dyr. Annars är ju klassiskt också bra, fast med träpinnar.

Så många val, så lite tid och kanske ännu mindre pengar. Suck!

Kommentarer:
Postat av: ally

vad roligt med ett nytt inlägg! jag har typ lagt ner för tillfället, funderar på att ta upp det men isf inte vara anonym får se.

men tapeten var superfin, men jag fattar inte varför de har tusen pryttlar på bilderna av stringhyllorna är så svårt att se.

du vet att lagerhaus har en kopia på den hatthyllan...

svartvitt golv är fint men vi hade det på vår gamla lägenhet i köket, det tar ca 1 min så är det smutsigt igen efter att man har torkat det. bara en tanke.



är det uppe eller nere som ni gör till kottens rum?

kram

2009-10-14 @ 17:05:36
Postat av: ally

och hatthylla var det inte jag menade i förra inlägget utan hängare.

2009-10-14 @ 17:06:35
Postat av: Skolfröken

Ja, den är fin den där hatthyllan! Och jag röstar på turkos, min favoritfärg!

Postat av: Nocken

Underbara, älskade klinkersgolv!

Jag har också gjort samma misstag som dig med att allt kommer in på samma gång. Jag är ju inne på mitt femte år nu, typ, om man räknar förra året när jag var hemma, så nästa år kanske jag inte gör misstaget igen? Men alla kurser drar ju igång samtidigt och man följer ju oftast ett visst upplägg så det är svårt att göra annorlunda... Suck!

2009-10-14 @ 21:33:09
Postat av: Evasleva

Det blir nog superfint vilket ni än väljer! kul att läsa ett inlägg.

2009-10-19 @ 13:03:55
URL: http://www.evaslevapysslar.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits