Swim fatso, swim!

I morse efter att jag lämnat Kotten gick jag äntligen och simmade. Jag har tänkt gå och simma sen februari, men eftersom jag är jag brukar saker alltid ta lite extra tid. I alla fall om det är jobbiga saker som träning, men nu gick jag äntligen och det var mycket trevligt. Själva simningen var ju förstås lika tråkig som vanligt och det fanns lika många knasiga typer att störa sig på som det alltid brukar finnas. Damer som simmar långsamt och i är vägen och herrar som simmar som de själva vill, vilket nästan alltid innebär att de simmar mot färdriktningen. Men efteråt var det härligt. Dels att få duscha och basta i lugn och ro och sen själva känslan efteråt när man vet att man har varit duktig och motionerat. Oavsett vad man gör restan av dagen har man ändå varit aktiv och gjort något nyttigt.

Igår gick jag in i vecka 28. Det är alltså tre månader kvar till BF. Det känns väldigt länge, och med tanke på hur stor magen är nu kan jag inte för mitt liv förstå hur stor den kommer bli. Men man får väl vara tacksam så länge man kan se sina egna fötter utan alltför mycket ansträngning. Í bakgrunden skymtar den vackra tapet vi just satt upp i gästrummet.

Resten av dagen har också varit trevlig. Jag har hängt ut kläder att torka utomhus, krattat lite och letat stenar att göra pyssel av. Det är femton grader i skuggan på baksidan, mycket härligt! Nu äntligen börjar det kännas trevligt att ha en trädgård. Bara vi inte har ihjäl den första sommaren.

Kommentarer:
Postat av: Skolfröken

Jättefin mage och jättefin tapet. Ni har alla mina favvisar :-)



Postat av: Pulver-Eva

Vilken fin mage du har, och oj vad bra tapeten blev! Jag har blivit moster till två små killar. Mysigt, men overkligt också. Sköt om dig vännen! Kram

2010-04-14 @ 11:50:07
Postat av: mrs Pitepalt

Skolfröken - tack och tack!



P-E - TAck vännen! Och vad roligt att bebisarna har kommit nu! Har du träffat dem? Kram och hälsa!

2010-04-16 @ 10:20:32
Postat av: Evasleva

Jag skulle skriva exakt det som skolfröken redan skrivit. Så oiginell är man ;)

Så.. Jag håller med!

2010-04-17 @ 13:25:36
URL: http://www.evaslevapysslar.blogspot.com
Postat av: Aotsuri

Good people of togo i was here ok.

2011-01-14 @ 14:38:14
URL: http://aotsuri.blog13.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits