I dag är en en annan dag

Vissa dagar orkar man inte göra någonting och andra hinner man med hur mycket som helst. Igår var en sån här värdelös dag. Jag satt hemma framför TVn och datorn hela dagen och sen gick jag och hämtade Kotten klockan tre. Man känner sig helt onödig när man inte gör något vettigt på en hel dag. Ioch för sig gick jag på utvecklingssamtal med Kotten efter att ha hämtat honom, så lite nytta gjorde jag. Det var mycket skönt att höra att vi inte är de enda som tycker Kotten är extremt språkligt begåvad, snäll och kramig, glad och sprallig och helt enkelt underbar och älskad av alla. Det var nästan så jag var tvungen att fråga om han inte gör något fel. Men tydligen inte.

Kanske var det den fantastiska avslutningen på gårdagen som fick idag att bli en sån där aktiv dag. Jag har hunnit duscha, tvätta en maskin tvätt, baka två limpor surdegsbröd, tejpa någon suspekt golvplast i gästrummet som måste tejpas innan man kan sätta dit lister och maila iväg en massa tradera-mail. Snart ska jag äta lunch och sen ska jag gå till apoteket och barnmorskan och när jag kommer hem ska jag nog baka bananmuffins och titta på Kotten som målar sig själv på magen med tuschpenna. Varför han gör det vet jag inte riktigt, men han har redan fått MVG av förskolefröken, så det är lugnt.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits