Fantasi-inredning

Det värsta med att jaga lägenhet är att man på en gång börjar planera och möblera i tanken. Så när man väl inser att man inte kommer köpa just det där huset med mysig trädgård och fina trägolv, eller flytta in i just den där lägenheten med fint kök med shackrutigt golv och sneda skåp, vet man exakt var soffan skulle stå eller precis hur fint julgransbelysningen skulle lysa mot just de där tapeterna varje jul.
Självklart är det samma sak nu som alltid annars.
Dessa saker kommer jag ha i någon av de två lägenheterna som vi ska köpa:
*
Lampa från le Klint i vardagsrummet
*Stringhylla för alla våra dvd-filmer, troligtvis i vardagrummet, eller i det tredje sovrummet som kommer vara arbetsrum/mysrum/pysselrum. En svart till filmerna, och helst också en tomatröd till alla mina pezar.
*Plastmatta i hallen, eller möjligtvis i tre i ett rummet ovan.
*Trefärgad picnic-låda i köket, kommer passa mycket bra ihop med mitt kakfat
*Jag har alltid varit, och är fortfarande, lite allergisk mot vitrinskåp. Men när jag och Palten såg detta när vi var i Himmelriket, i mörkare trä och med klart glas, var det kärlek vid i alla fall andra eller tredje ögonkastet. Det är inte så mycket glas så man skulle lätt kunna gömma spritflaskor och annat. I hate när man ser spritflaskorna.

Så, lägenheterna börjar bli färdiga snart. Men lite fler möbler kan nog drömmas in, eller vad tror ni?


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits