Mumin och mammacravings

I helgen var vi i Stockholm. Vi hälsade på diverse systrar med familj och jag gick på stan. Det var en trevlig helg.

På den
bästa av affärer hittade jag två nya muminmuggar, och då finns det ju bara en sak att göra. Så numera har vår samling fått två nya medlemmar. Lilla My hängande i ett paraply och Mymlan
image259

Dessutom har jag upptäckt att jag faktiskt har en craving. Det är inte så mycket en viss mat utan mera bara mamma-mat. Och inte så mycket mat som alla mammor äter utan sånt som min mamma åt. Från början var det semlor, en gång kubb och nu min nya favorit, ostkaka
image260
Här med grädde och hallonsylt, så smaskigt! Snart börjar jag nog äta sommarsoppa och ha rött läppstift också.

Kommentarer:
Postat av: Evasleva

Mysig helg. Hur många olika muminmuggar finns det?

Postat av: mrspitepalt

Jag tror jag har 24. Men så finns det ju några som inte görs längre och vissa som är säsongsmuggar... Jag vet inte exakt hur många som finns att äga. Men ALLA vill jag ha!

2008-03-18 @ 10:37:48
Postat av: Bratwurst

Vackra!
Trött, trött... tror jag skulle kunna gå i ide..
Var på koll idag igen.. det verkar vara som det ska.. Hur mår du?

2008-03-18 @ 13:49:26
Postat av: Mariusnatalia

Very good guestbook. Interesting!

2010-12-02 @ 09:07:42
URL: http://mariusnatalia.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits